Levering (nog) niet bezorgd, incompleet of beschadigd geleverd
Levering (nog) niet bezorgd
Wanneer u uw levering (nog) niet heeft ontvangen, kan dit verschillende oorzaken hebben:
- Uw bestelling is nog in productie of staat in backorder bij onze leverancier.
- Uw bestelling is nog niet verzonden. Op het moment dat uw bestelling succesvol is verwerkt, ontvangt u van ons een statusupdate in uw account en op het mailadres waarmee u de bestelling heeft geplaatst. Het kan weleens voorkomen dat dit mailtje in uw mailbox met ongewenste berichten terecht komt, wij verzoeken u dan ook vriendelijk om deze mailbox ook te controleren en ons mailadres toe te voegen aan uw lijst met veilige afzenders.
In deze statusupdate wordt medegedeeld dat uw bestelling is verzonden. Heeft u gekozen voor verzending met Track & Trace, dan ontvangt u in dezelfde update de bijbehorende traceergegevens. Heeft u niet gekozen voor verzending met Track & Trace, dan weet u dat uw bestelling in 95% van de gevallen binnen enkele werkdagen geleverd wordt.
- Uw bestelling is bij uw buren geleverd. Het kan weleens voorkomen dat uw bestelling bij een van uw buren wordt geleverd. Wij vragen dan ook altijd of u bij uw (directe) buren navraag heeft gedaan of zij uw bestelling toevallig in ontvangst hebben genomen.
- U bent niet op het door u opgegeven afleveradres aanwezig geweest ten tijde van bezorging.
Wanneer de koerier uw bestelling heeft proberen te bezorgen, maar niemand op het adres aantrof, wordt uw bestelling of de volgende werkdag opnieuw aangeboden of naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie gestuurd waar u uw bestelling in 95% van de gevallen de volgende werkdag af kunt halen. Omdat het proces van het verzendtraject gedigitaliseerd is, laten verschillende koeriers sinds begin 2023 geen berichtje meer achter als ze het pakketje niet konden bezorgen omdat niemand aanwezig was om het pakketje in ontvangst te nemen. Wij adviseren dan ook altijd tijdens het bestelproces te kiezen voor verzending met Track & Trace zodat u online het verzendtraject kunt volgen.
Heeft u 5 werkdagen nadat u de statusupdate “bestelling verzonden” heeft ontvangen, uw bestelling nog niet in ontvangst mogen nemen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij kunnen dan de status van uw bestelling proberen te achterhalen of tijdig een zoekprocedure starten. U krijgt dan van ons een formulier toegestuurd welke u in moet vullen. Dit formulier moeten wij uiterlijk binnen 3 werkdagen met pen ingevuld, ondertekend en gescand retour ontvangen. Heeft u niet binnen 14 dagen na ontvangst van deze statusupdate contact met de koerier of ons opgenomen, dan wordt uw bestelling als ontvangen beschouwd.
Het is niet mogelijk om een (gepersonaliseerde) bestelling te annuleren, aanspraak te maken op creditering van het aankoopbedrag of een nieuwe levering van uw bestelling te ontvangen wanneer
- de bestelling buiten onze macht te laat wordt bezorgd,
- een zoekprocedure niet is afgerond,
- dit na 14 dagen wordt gemeld.
Levering incompleet, geopend of beschadigd door verzending
- Uw bestelling wordt in delen geleverd. Wanneer u meerdere artikelen heeft besteld en een van de artikelen een langere levertijd heeft, kunnen wij ervoor kiezen om uw bestelling in meerdere delen te verzenden. Bestaat uw bestelling uit meerdere leveringen, dan ontvangt u hierover bericht.
- De verzendverpakking van uw bestelling is beschadigd geraakt. Wanneer een bestelling dusdanig beschadigd is geraakt tijdens het verzendtraject waardoor u vermoed dat uw bestelling kapot geleverd kan zijn, weiger dan het pakketje aan de deur zodat het retour afzender gaat. Heeft u het pakketje toch aangenomen, neem dan uiterlijk binnen 3 werkdagen contact op met onze klantenservice en maak
- foto’s van het geopende pakket,
- detailfoto’s van de ontvangen items,
- foto’s van het verzendlabel op de verpakking,
- foto’s van de verzendverpakking zelf
- en bewaar al het eventueel aanwezige verpakkingsmateriaal tot de schadeclaim volledig is afgerond. Deze schadeclaim dient uiterlijk binnen 3 werkdagen te worden gestart. Om deze schadeclaim te kunnen starten, ontvangt u van ons een document dat u met pen in moet vullen en ondertekenen. Dit gescande formulier moeten wij uiterlijk binnen 3 werkdagen retour ontvangen.
- Er ontbreekt een deel van de inhoud van uw bestelling. U heeft uw bestelling in ontvangst mogen nemen en u komt er achter dat uw bestelling niet compleet is. Ondanks dat uw bestelling met uiterste zorg door ons wordt verpakt en verzonden kan het voorkomen dat wij zijn vergeten een artikel aan uw bestelling toe te voegen. Neem dan uiterlijk binnen 3 werkdagen contact op met onze klantenservice en maak
- foto’s van het geopende pakket,
- detailfoto’s van de ontvangen items,
- foto’s van het verzendlabel op de verpakking en
- foto’s van de verzendverpakking zelf.
- De verzendverpakking lijkt te zijn geopend en opnieuw dichtgeplakt/verpakt te zijn. Wanneer het lijkt alsof uw bestelling geopend is geweest en opnieuw verpakt en dichtgeplakt is, kunt u uw bestelling weigeren zodat het pakket retour afzender gaat. Heeft u het pakketje toch aangenomen, neem dan uiterlijk binnen 3 werkdagen contact op met onze klantenservice en maak
- foto’s van het geopende pakket,
- detailfoto’s van de ontvangen items,
- foto’s van het verzendlabel op de verpakking,
- foto’s van de verzendverpakking zelf
- en bewaar al het eventueel aanwezige verpakkingsmateriaal tot de schadeclaim volledig is afgerond. Deze schadeclaim dient uiterlijk binnen 3 werkdagen te worden gestart. Om deze schadeclaim te kunnen starten, ontvangt u van ons een document dat u met pen in moet vullen en ondertekenen. Dit gescande formulier moeten wij uiterlijk binnen 3 werkdagen retour ontvangen.
Heeft u uw problemen niet binnen deze termijn kenbaar gemaakt bij de betreffende verzendpartij of bij ons, dan kunnen wij helaas geen claimprocedure meer starten en wordt uw bestelling als correct geleverd beschouwd.
Uw bestelling staat op afgeleverd maar is niet bezorgd
- Uw Track & Trace geeft aan dat uw bestelling is bezorgd, maar u heeft uw pakketje nog niet ontvangen. Het kan weleens voorkomen dat koeriers uw bestelling al op geleverd zetten maar uw bestelling nog niet hebben kunnen leveren. Wij adviseren u om een werkdag af te wachten of uw bestelling vooralsnog geleverd te worden. Is dit niet het geval, neem dan uiterlijk binnen 3 werkdagen contact op met de koerier of onze klantenservice zodat wij een zoekprocedure uit kunnen zetten om de status van uw bestelling proberen te achterhalen. Wij vragen u ook om bij uw (directe) buren na te vragen of zij uw bestelling in ontvangst hebben genomen.
De status van uw bestelling verandert niet
- Uw Track & Trace code geeft al enkele dagen dezelfde status aan in het verzendtraject maar is nog niet geleverd. Het kan gebeuren dat er een pakketje verloren gaat tijdens het verzendtraject. Wij verzoeken u vriendelijk om maximaal 5 dagen geduld te hebben. Verandert de status van uw bestelling niet en uw bestelling is in de tussentijd nog niet geleverd, neem dan contact op met de verzendpartij of onze klantenservice zodat wij een zoekprocedure kunnen starten om de status van uw bestelling te achterhalen. U krijgt van ons een formulier toegestuurd die u met pen moet ondertekenen, in moet vullen en gescand aan ons retour moet sturen. Dit gescande formulier moeten wij uiterlijk binnen 3 werkdagen retour ontvangen.
Het is niet mogelijk om een (gepersonaliseerde) bestelling te annuleren, aanspraak te maken op creditering van het aankoopbedrag of een nieuwe levering van uw bestelling te ontvangen wanneer
- de bestelling buiten onze macht te laat wordt bezorgd,
- een zoekprocedure niet is afgerond,
- dit na 14 dagen wordt gemeld.